Při objednávce nad 5 000 Kč doprava ZDARMA

Elektrická lokomotiva E 469.1 ČSD

Kód: RO 7500082 RO 7510082 Zvolte variantu
Novinka Tip ČSD
Neohodnoceno
7 652 Kč 10 896 Kč od 7 652 Kč 6 324 Kč bez DPH 9 005 Kč bez DPH od 6 324 Kč bez DPH
Připravuje se... Připravuje se... Zvolte variantu
Varianta - Hnacího vozidla
Zvolená varianta není k dispozici. Reset vybraných parametrů.

Model elektrické lokomotivy řady E 469.1.
Vyroben firmou Roco.
Provozní číslo ČSD E469 xxx-x. 
Přepínatelným osvětlením dle směru jízdy.
Osvětlení stanoviště strojvedoucího.
Modelové měřítko HO.
K modelu jsou přibaleny doplňky.
Jemný design podvozků a paprskových kol
 s jemnými kovovými prvky.
V DCC
Zcela nově vyvinuté pantografy s inovativním upevněním.
V digitálním provozu s přepínatelným osvětlením kabiny strojvedoucího
a strojovny a individuálně přepínatelnými světlomety a zadními světly.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Z provozu:

Na začátku 60. let 20. století potřebovaly bývalé Československé státní dráhy (ČSD) nové, výkonné elektrické lokomotivy pro nákladní vlaky pro stejnosměrný proud 3 kV na severu a východě země. Zkušenosti s lokomotivami řady E 499.0 a E 499.1 – původně vyvinutými jako univerzální lokomotivy – ukázaly, že by mohly být lépe využity v osobní vlakové dopravě.
V důsledku toho byla lokomotiva E 499.157 během výroby upravena pro použití v nákladní vlakové dopravě a označena jako E 469.001. Tato lokomotiva měla stejný výkon, ale výrobce ji vybavil upravenou ložiskovou skříní. Kromě toho byla provozní hmotnost zvýšena na 88 tun přidáním závaží. Sériové lokomotivy měly upravenou skříň lokomotivy. Na rozdíl od E 499.0, která měla na každé straně šest kruhových oken, měly lokomotivy řady E 499.1 a E 469.1 čtyři čtvercová okna. S trvalým výkonem 2 032 kW dosahovaly maximální rychlosti 90 km/h. Celkem 85 lokomotiv dodala Škoda Československým státním drahám.
Lokomotivy sloužily především k tažení nákladních vlaků na hlavních tratích s mírným stoupáním. Jejich preferovaným použitím byly uhelné ucelené vlaky na tratích od severočeské hnědouhelné pánve na východě, ale od 60. do 90. let 20. století se používaly i na Slovensku. Lokomotivy, odvozené od řady E 499.1, byly vybaveny elektrickým vytápěním, a proto mohly být použity i pro osobní vlaky. Hlavním důvodem jejich omezeného použití v osobních vlacích byla jejich nízká maximální rychlost. Od 60. let 20. století měla většina elektrifikovaných tratí maximální traťovou rychlost 100 nebo 120 km/h. Lokomotivy řady E 469.1 byly proto pro osobní vlaky příliš pomalé. Přesto je bylo možné občas spatřit v osobní dopravě na vybraných tratích.
V roce 1988 bylo označení řady E 469.1 změněno na 121. Některá vozidla skončila také u slovenské železniční společnosti ZSSK. Několik lokomotiv bylo od té doby modernizováno a získáno soukromými provozovateli.

                                                 Další informace pro Analog 

Obecné údaje
spřáhlo Hřídel NEM 362 s kinematikou KK
Minimální poloměr 358 mm
Setrvačník Ano
Počet poháněných náprav 4
Počet náprav s bandáží 1
Číslo položky, kod 7500082
EAN 9005033067588
dráha H0
epocha IV.
Železniční společnost čsd
Elektroinstalace
Světlomet 3 světlomety / 2 zadní světla, závislá na směru jízdy
LED světlomet Ano
Energetický systém Analogový stejnosměrný proud
rozhraní Elektrické rozhraní pro trakční vozidla PluX22
Rozměry
Délka přes nárazníky 186 mm
 
                                                                            Další informace pro DCC

Obecné údaje
spřáhlo Hřídel NEM 362 s kinematikou KK
Minimální poloměr 358 mm
Setrvačník Ano
Počet poháněných náprav 4
Počet náprav s bandáží 1
Číslo položky 7510082
EAN 9005033067595
dráha H0
epocha IV.
Železniční společnost čsd
Elektroinstalace
Světlomet 3 světlomety / 2 zadní světla, závislá na směru jízdy
LED světlomet Ano
Vnitřní osvětlení Ano, LED, digitálně ovladatelné, osvětlení kabiny řidiče, osvětlení strojovny
Energetický systém DC Digitální
rozhraní Elektrické rozhraní pro trakční vozidla PluX22
Digitální dekodér PluX22
Zvuk Ano
Vyrovnávací kondenzátor Ano
Rozměry
Délka přes nárazníky 186 mm

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola