Elektrická lokomotiva E 469.1 ČSD
Kód: RO 7500082 RO 7510082 Zvolte variantuDetailní popis produktu
Z provozu:
Na začátku 60. let 20. století potřebovaly bývalé Československé státní dráhy (ČSD) nové, výkonné elektrické lokomotivy pro nákladní vlaky pro stejnosměrný proud 3 kV na severu a východě země. Zkušenosti s lokomotivami řady E 499.0 a E 499.1 – původně vyvinutými jako univerzální lokomotivy – ukázaly, že by mohly být lépe využity v osobní vlakové dopravě.
V důsledku toho byla lokomotiva E 499.157 během výroby upravena pro použití v nákladní vlakové dopravě a označena jako E 469.001. Tato lokomotiva měla stejný výkon, ale výrobce ji vybavil upravenou ložiskovou skříní. Kromě toho byla provozní hmotnost zvýšena na 88 tun přidáním závaží. Sériové lokomotivy měly upravenou skříň lokomotivy. Na rozdíl od E 499.0, která měla na každé straně šest kruhových oken, měly lokomotivy řady E 499.1 a E 469.1 čtyři čtvercová okna. S trvalým výkonem 2 032 kW dosahovaly maximální rychlosti 90 km/h. Celkem 85 lokomotiv dodala Škoda Československým státním drahám.
Lokomotivy sloužily především k tažení nákladních vlaků na hlavních tratích s mírným stoupáním. Jejich preferovaným použitím byly uhelné ucelené vlaky na tratích od severočeské hnědouhelné pánve na východě, ale od 60. do 90. let 20. století se používaly i na Slovensku. Lokomotivy, odvozené od řady E 499.1, byly vybaveny elektrickým vytápěním, a proto mohly být použity i pro osobní vlaky. Hlavním důvodem jejich omezeného použití v osobních vlacích byla jejich nízká maximální rychlost. Od 60. let 20. století měla většina elektrifikovaných tratí maximální traťovou rychlost 100 nebo 120 km/h. Lokomotivy řady E 469.1 byly proto pro osobní vlaky příliš pomalé. Přesto je bylo možné občas spatřit v osobní dopravě na vybraných tratích.
V roce 1988 bylo označení řady E 469.1 změněno na 121. Některá vozidla skončila také u slovenské železniční společnosti ZSSK. Několik lokomotiv bylo od té doby modernizováno a získáno soukromými provozovateli.
Další informace pro Analog
spřáhlo | Hřídel NEM 362 s kinematikou KK |
Minimální poloměr | 358 mm |
Setrvačník | Ano |
Počet poháněných náprav | 4 |
Počet náprav s bandáží | 1 |
Číslo položky | 7510082 |
EAN | 9005033067595 |
dráha | H0 |
epocha | IV. |
Železniční společnost | čsd |
Světlomet | 3 světlomety / 2 zadní světla, závislá na směru jízdy |
LED světlomet | Ano |
Vnitřní osvětlení | Ano, LED, digitálně ovladatelné, osvětlení kabiny řidiče, osvětlení strojovny |
Energetický systém | DC Digitální |
rozhraní | Elektrické rozhraní pro trakční vozidla PluX22 |
Digitální dekodér | PluX22 |
Zvuk | Ano |
Vyrovnávací kondenzátor | Ano |
Délka přes nárazníky | 186 mm |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.